Elf sterke merken en wat we daarvan kunnen leren
Nederland doet het consequent goed in rankings op het gebied van openbaar bestuur en publieke organisatie. Toch zitten we volgens bestuurskundige Paul ’t Hart (Universiteit Utrecht) al twintig jaar in een onproductieve kramp: we doen het goed, maar voelen ons er slecht bij. De oplossing? Minder focussen op wat fout gaat, maar veel meer leren van succesvolle organisaties.

Over dit onderwerp vindt u op deze pagina:
- een kort artikel met de belangrijkste resultaten en aanbevelingen
- een uitgebreid(er) artikel
- een kort filmpje met het belangrijkste advies
Video
De belangrijkste adviezen
Bron: ministerie van BZK
Achtergrond
Artikelen
- Elf sterke merken en wat we daarvan kunnen leren (kort artikel uit het WERKboek)
- Gezaghebbende publieke organisaties: wat is hun geheim? (uitgebreider artikel)
Over het Werkonderzoek
Venster voor Medewerkers doet iedere 3 jaar een groot Werkonderzoek onder 100.000 ambtenaren, in opdracht van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) en in samenwerking met het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Het Werkonderzoek is sinds 2019 de vervanger van het tweejaarlijkse Personeels- en Mobiliteitsonderzoek.