Op donderdag 15 mei vindt de Topkring Dienstverlening Gemeenten plaats. Tijdens deze bijeenkomst organiseert Venster in samenwerking met gemeente Ede en Stichting Gouden oor een sessie over wat gemeenten kunnen doem om (nog) meer open te staan van inwoners. Feedbackmanagement blijkt daarin een sleutel. We geven inzichten, handvatten en gaan in gesprek met elkaar. 

Het programma

  • AI in klantcontact

Bij commerciële organisatie zoals VodafoneZiggo heeft AI de weg in het klantcontactcenter al gevonden. Wat en hoe VodafoneZiggo AI toepast in het klantcontact doet Robin Hogenkamp uit de doeken. In de visie op dienstverlening ‘Ik ben er voor jou!’ van de gemeente Apeldoorn staan de waarden benaderbaar, begrijpelijk en betrouwbaar centraal. Om benaderbaar te zijn vinden we het van groot belang dat, naast het KCC, onze hele organisatie goed bereikbaar is, en we werken aan onze betrouwbaarheid door tijdig te reageren. Dat betekent dat bijvoorbeeld telefonische bereikbaarheid en terugbelnotities prioriteit krijgen, van wethouder en gemeentesecretaris tot medewerker. Hoe we dit realiseren en welke resultaten we hiermee bereiken, delen we graag met de Topkring op donderdag 15 mei in Apeldoorn.

  • Openstaan voor de stem van de burger. Feedbackmanagement als sleutel.

We geven inzichten en handvatten over wat gemeenten kunnen doen om (nog) meer open te staan voor signalen van inwoners. Ofwel: Van het reactief klachten managen naar een ruimer begrip van de stem van de klant.

  • Ik ben er voor jou: bereikbaar zijn en tijdig reageren in Apeldoorn

In de visie op dienstverlening ‘Ik ben er voor jou!’ van de gemeente Apeldoorn staan de waarden benaderbaar, begrijpelijk en betrouwbaar centraal. Om benaderbaar te zijn vinden we het van groot belang dat, naast het KCC, onze hele organisatie goed bereikbaar is, en we werken aan onze betrouwbaarheid door tijdig te reageren. Dat betekent dat bijvoorbeeld telefonische bereikbaarheid en terugbelnotities prioriteit krijgen, van wethouder en gemeentesecretaris tot medewerker. Hoe we dit realiseren en welke resultaten we hiermee bereiken, delen we graag met de Topkring.

Meer informatie vindt je op de website over de Topkring Dienstverlening.